OŠ KAJETANA KOVIČA RADENCI
V NARAVO Z GLAVO
Učenci osmih razredov so se v tednu od 16. 10. do 20. 10. 2023 imeli priložnost udeležiti drugačnega pouka – pouka v šoli v naravi v OE CŠOD Rak v Rakovem Škocjanu. Na poti so se ustavili v Izobraževalnem centru za jedrsko energijo, kjer so v sklopu karierne orientacije poslušali predavanje z naslovom »Elektrika iz jedrske energije«, bili deležni delavnice o radioaktivnosti ter si ogledali razstavo o energiji in jedrski tehnologiji.
V okviru bogatega in pestrega nabora dejavnosti so raziskovali dolino Rakovega Škocjana. Odkrivali in ogledovali so si značilne kraške pojave in naravne znamenitosti. Seznanjali so se z geološko zgodovino in z življenjem ljudi v preteklosti na tem območju. Kolesarili so do Cerkniškega jezera, si ga ogledali in spoznali njegove značilnosti. Preko peke tradicionalne notranjske jedi – buhteljnov – so spoznali njihovo kulturno ozadje ter se urili v ročnih spretnostih in se ob tem zelo zabavali. V gozdu, v katerem so preživeli veliko časa, so postali pravi mojstri stezosledci in vsak dan spoznavali njegove skrivnosti. Še posebej so bili veseli posnetka nočne kamere, ki so jo nastavili prvi dan prihoda, saj je posnela medvedko z mladičem. Imeli so priložnost podoživljati gozdne nočne skrivnosti s sprehodom v temi. Naučili so se varnega in pravilnega kurjenja v naravi. Pri lokostrelstvu so se seznanili z uporabo loka, se naučili izvajati pravilno tehniko streljanja z lokom v tarčo in varnostjo na strelišču. Ponovili in nagradili so znanje osnov orientiranja v naravnem okolju s pomočjo kompasa in zemljevida. Znanje so preizkusili na orientacijskem teku. Udeležili so se plezanja v naravni steni in pri tem spoznali varovalno opremo, način varovanja in osnovno tehniko gibanja v naravni steni. Uživali so ob vsakodnevnih igrah urjenja socialnih veščin.
Več kot besede lahko povedo še slike, ki se nahajajo v GALERIJI.
MEDGENERACIJSKA BRALNA URICA
V torek, 10. 10. 2023. smo se učenci drugih razredov z učiteljicama in knjižničarko odpravili k našim sosedom na Srednjo šolo za gostinstvo in turizem Radenci, kjer so nam dijaki in dijakinje s knjižničarko v sklopu nacionalnega meseca skupnega branja, ki je potekal od 8. 9. 2023 do 8. 10. 2023 pripravili medgeneracijsko bralno urico. Dijakinje so nam prebrale zelo zanimivo pravljico Požar, ki jo je napisala Neli Kodrič Filipić in govori o ljudeh, ki so izgubili svoj dom. V iskanju novega doma so bili pogosto zavrnjeni in odrinjeni, na koncu pa so vendarle našli varen pristan. Po prebrani pravljici smo se o njej še pogovorili in poustvarjali. Dijaki so nas na koncu še prijazno postregli s čajem in slastnim pecivom.
Petra Cipot
SPREHOD PO DOMAČEM KRAJU
V torek, 17. 10. 2023, smo se učenci 3. a-razreda pridružili dijakom SŠGT Radenci na sprehodu skozi naš kraj. Sprehodili smo se skozi park. Ob znamenitostih parka so nam prebrali njihovo pravljico O treh gracijah, glasbenem paviljonu, čarobnem drevesu, palčkih in zdravilni vodi. Po sprehodu smo obiskali srednjo šolo in se pogostili s slastnimi palačinkami.
Razredničarka: Sandra Prelog
JUMICAR
Na igrišču naše šole so se četrtošolci in petošolci OŠ Kajetana Koviča Radenci v četrtek, 6. 10. 2023, udeležili predstavitve programa JUMICAR. V teoretičnem delu predstavitve so se seznanili s pravilnim prečkanjem ceste. Praktični del je potekal na poligonu, kjer so učenci spoznali, kako jih na cesti vidi voznik, kako težko je vozilo pravočasno ustaviti in kako pomemben je varnostni pas. Najpomembnejše spoznanje pa je bilo, da se voznik kljub previdnosti včasih ne more pravočasno odzvati, če se otrok neprevidno in nepričakovano vključi v promet.
Hvala SPVCP Občine Radenci, ki je omogočila izvajanje programa!
Učenci in učiteljice
»ZAKAJI IN ZATOJI RADOVEDNOSTI« – TEDEN OTROKA NA OŠ KAJETANA KOVIČA RADENCI
Na šoli smo za otroke pripravili različne aktivnosti, ki so potekale cel teden – v »Tednu otroka«, od 2. do 6. oktobra 2023, na temo »ZAKAJI IN ZATOJI RADOVEDNOSTI«. Najpogostejše otroško vprašanje je namreč “zakaj …”, temu pa običajno sledi odgovor: “zato …”. In zato tudi takšen naslov letošnje osrednje teme.
Z učenci smo v četrtek, 5. 10., v času podaljšanega bivanja izvedli različne zabavne aktivnosti (športni poligon, ples s petjem, zabavni kviz, družabne igre in deklamacije pod krošnjami dreves) in tako zaključili našo pot radovednosti ter iskanja novega znanja in krepitve medosebnih odnosov med vrstniki.
V dejavnosti so bili vključeni učenci od 1. do 5. razreda. Priključili sta se nam tudi sedmošolki, ki sta prostovoljno pomagali pri izvedbi in izkoristili priložnost za učenje socialnih veščin.
V letošnji poslanici dr. Miha Kos, ambasador Tedna otroka 2023, o radovednosti pravi takole: “Brez radovednosti človeštvo ne bi preživelo. Radovednost rodi ustvarjalnost, ta pa naprej inovativnost in podjetništvo. Vendar to ne gre čisto samo od sebe. Potrebno je vlagati energijo, ki se ji reče: “USTVARJANJE VARNEGA OKOLJA ZA DELANJE NAPAK”! Lastne napake so najboljša šola. Na lastnih napakah se učimo. Na lastnih – ne na tujih. Zato je tako pomembno, da napake dopuščamo, jih nagrajujemo in nikakor ne kaznujemo. Dopuščanje napak pomeni spodbujanje radovednosti, ustvarjalnosti in učenja. Kaznovanje napak pomeni ubijanje radovednosti. Einstein je dejal: “Kdor še nikoli ni naredil napake, še nikoli ni ustvaril ničesar novega.”
Učitelji podaljšanega bivanja
Inovativna pedagogika 5.0
Družbene spremembe in življenje v povezanem, hitro spreminjajočem se svetu (Družba 5.0), postavljajo posameznika in družbo pred mnoge izzive, ki jih ne moremo rešiti le z uporabo ustaljenih vzorcev. Svetovni gospodarski forum, druge organizacije in delodajalci ne povprašujejo le po kompetencah ustvarjalnosti, kritičnega razmišljanja, reševanja problemov in veščinah, povezanih z razvojem in uporabo tehnologije, ampak dajejo vedno večji poudarek tudi medosebnim in socialno-čustvenim veščinam (Taksonomija 4.0). Slednje vključujejo predvsem sposobnost sodelovanja, usklajevanja in učinkovitega komuniciranja z drugimi. Vloga izobraževanja bo tako morala biti priprava mladih na reševanje izzivov prihodnosti.
Na področju izobraževanja to pomeni odmik od ustaljenih vzorcev transmisije znanja k inoviranju lastne prakse in uvajanju inovativnih oblik poučevanja in učenja, ki bodo učečim se omogočale razvijanje njihovih digitalnih kompetenc, temeljnih vsebin RIN, kritičnega mišljenja, kreativnosti in ustvarjalnosti.
Inoviranje lastne prakse poučevanja in učenja je soodvisno od usposobljenosti učitelja ter dostopne tehnologije. Z digitalno transformacijo izobraževanja/pouka je moč pri učiteljih spodbuditi uporabo učnih okolij in strategij poučevanja, ki učencem omogočajo samostojno delo v digitalnem in inovativnem učnem okolju ter posledično s tem pri učencih spodbujajo kritično mišljenje ter razvoj višjih miselnih procesov. To pomeni spremenjen način poučevanja, pri katerem dejavnosti od učencev zahtevajo, da kritično razmišljajo, vrednotijo, povezujejo in uporabljajo usvojene kompetence za reševanje problemov.
Projekt Inovativna pedagogika 5.0 povezuje in nadgrajuje rezultate prejšnjih projektov, ki so že začeli spreminjati tako učna okolja kot paradigmatske poglede na področju poučevanja, podprtega s sodobno tehnologijo v slovenskem prostoru, kot so E-šolstvo, Inovativna pedagogika v luči kompetenc 21. stoletja 1:1, E-šolska torba, EU-folio, ATS 2020, NA-Ma poti, Dvig digitalne kompetentnosti, SETCOM, A-SELFIE in drugi. V projektu bomo nadgrajevali rezultate, izkušnje in smernice na področju digitalnih kompetenc učečih se in učiteljev ter temeljnih vsebin računalništva in informatike pri učencih in dijakih. Le to bomo dosegli s celostnim pristopom, upoštevajoč vseh 7 temeljnih področij sprememb. Za uspešno transformacijo in paradigmatske spremembe na področju izobraževanja bomo pripravili inovativne učne scenarije, preko katerih bomo predstavili konkretne primere in pristope poučevanja v luči dviga digitalnih kompetenc učeči se ter njihovih temeljnih znanj s področja računalništva in informatike. Le te bomo preizkusili na 40 izbranih VIZ-ih, z njihovimi inovativnimi oddelki in izbranim oddelčnim učiteljskim zborom. V pomoč nam bodo zunanji izvajalci ter inovativna organiziranost dela, ki vključuje način povezovanja konzorcijskih partnerjev, način gradnje učeče se skupnosti, inovativni model izobraževanja učiteljev ter napredno raziskovalno delo na področju uvajanja sodobnih tehnologij v učni proces (od e-storitev in e-vsebin do umetne inteligence, navidezne in obogatene resničnosti, področja humanoidnih robotov ipd.). Vključena bo tudi neodvisna evalvacija, s katero bomo sproti preverjali zastavljene rezultate in kazalnike. Poleg same evalvacije bomo skrbeli tudi za učinkovito vodenje. S takšnim pristopom bomo prišli do modelov celovitega pristopa razvoja digitalnih kompetenc in temeljnih vsebin RIN učečih se na VIZ, podprtih z ustreznimi didaktičnimi priporočili.
Za uspeh projekta so poleg usposabljanja učiteljev in ravnateljev ključni učinkoviti šolski razvojni timi, fleksibilna organizacija, distribuirano vodenje in vzpostavitev celovitega podpornega okolja, vključno z infrastrukturo in strokovnimi ter učečimi se e-skupnostmi. Le tako bomo lahko prišli do ustrezne ravni poučevanja v inovativnih razredih in širše, kjer bo v središču pedagoškega procesa razvoj učenčevih digitalnih kompetenc ter temeljnih znanj RIN učenca, v katerih bodo učenci in dijaki prevzeli aktivno vlogo v vseh fazah učno-vzgojnega procesa od načrtovanja do vrstniškega vrednotenja.
Takšen pristop bo spodbujal in zagotavljal pridobivanje znanj in kompetenc potrebnih za digitalno transformacijo poučevanja oziroma trajnostno digitalno prestrukturiranje poučevanja in učenja. V sklopu projekta tako želimo nadgraditi inovativne pristope poučevanja podprte s tehnologijo na takšen način, ki bo odgovarjal na potrebe družbe 5.0 in bo temeljil na spoznanjih industrije 4.0. To bo izvirni prispevek k stroki in znanosti, saj na tem področju še ne obstaja takšen celovit model, ki bi za temelj digitalne transformacije šole postavil dvig digitalnih kompetenc učečih se ter njihovih temeljnih vsebin RIN preko inovativnega modela permanentnega usposabljanja učiteljev vključno z učečimi se skupnostmi.
Naložbo sofinancirata Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje in Evropska unija - NextGenerationEU
ERASMUS+ PROJEKT TRI SRCA: MOJ, TVOJ IN EVROPSKI UTRIP
Primary School Kajetana Koviča Radenci started carrying out the Erasmus + Project KA 122 with the title My, your and European Heartbeat on 1st October 2023.
With this eighteen-month project we want to gain new knowledge and strategies, methods and efficient approaches that will improve our daily work with our students but also encourage teachers to see their development potential. We want to take part in international staff mobilities in order to follow these goals:
- Improve staffs’ ICT competences to use it efficiently for planning, managing and carrying out educational activities for students.
- Learning about successful inclusion systems of children with migrant background, students with special needs and implementation of good practice into our learning process.
- Inclusion and communication.
Throughout the project teachers and staff will strive to raise our professional development. The competences and experience gained in the project will, undoubtedly, be used in our daily work activities with our students.
The project is fully funded by Erasmus +, financed by the European Commission.
OŠ Kajetana Koviča Radenci je z uspešno prijavo na razpis Evropske komisije programa Erasmus+ s 1. 10. 2023 pričela z izvajanjem Erasmus+ projekta z naslovom Tri srca: moj, tvoj in evropski utrip. Na šoli želimo s tem osemnajst mesecev trajajočim projektom pridobiti nova znanja in spoznati učinkovite pristope in metodologije, ki bodo dodatno obogatile naše delo. V okviru Erasmus+ projekta na šoli organiziramo mednarodne mobilnosti osebja, kjer bomo sledili naslednjim ciljem:
- Izboljšati e-kompetence pri zaposlenih, da bodo sposobni uporabljati IKT za načrtovanje, upravljanje in izvajanje izobraževalnih dejavnosti za učence.
- Spoznati sisteme uspešnega vključevanja otrok priseljencev in otrok s posebnimi potrebami v šolah ter prenos dobrih praks v naš učni proces.
- Vključevanje in komunikacija.
V sklopu projekta bomo iskali priložnosti za dvig našega profesionalnega razvoja. Pridobljene kompetence in izkušnje bomo s pridom uporabljali pri svojem nadaljnjem delu.
Projekt poteka v okviru programa Erasmus +, ki ga sofinancira Evropska unija.
ŠOLA ZA STARŠE
Spoštovani starši,
na povezavi najdete zloženko z informacijami o Šoli za starše, ki jo bo Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše Maribor začel izvajati v ponedeljek, 2. 10. 2023, ob 17.00 uri v njihovih prostorih na naslovi Lavričeva ulica 5.
Vljudno vabljeni.
VABILO NA PREDAVANJE ZA STARŠE
V enournem spletnem seminarju bo doc. dr. Barbara Gnidovec Stražišar, dr. med, specialistka otroške nevrologije in pediatrije ter ESRS somnologinja z evropsko diplomo s področja medicine spanja, ki deluje v okviru Centra za motnje spanja v Ljubljani, predstavila problematiko spanja pri mladostnikih, vpliv interneta nanjo in podala nasvete za starše, kako poskrbeti, da bo najstnik čim bolj naspan ter posledično zadovoljen, zdrav, uspešen in varen.
Vabimo vas, da se prijavite na ogled seminarja, ki ga bo mogoče spremljati preko YouTube. Med seminarjem boste lahko posredovali vprašanja in na izbrana bo predavateljica odgovorila ob koncu seminarja. Posnetek seminarja bo na voljo prijavljenim takoj po zaključku.
Datum: 3. 10. 2023
Ura: 18:00 – 19:00
NACIONALNI ZNAK KAKOVOSTI ZA DVA MATEMATIČNA PROJEKTA
Nacionalna svetovalna organizacija je Osnovni šoli Kajetana Koviča letos podelila kar dva znaka kakovosti. Nacionalni znak kakovosti sta dobila projekta Touch Math, katerega koordinatorica je bila Katja Glazer Leskovšek in Inspired by Geometry, ki ga je koordinirala Jana Grosman.
Projekt Touch math je bil namenjen usvajanju veščin za reševanje matematičnih problemov, s katerimi se učenci srečujejo v vsakdanjem življenju. Naš cilj je bil med drugim tudi izboljšati digitalne kompetence učencev z uporabo spletnih orodij, ki smo jih povezali z matematiko.
Ob koncu projekta smo vsi udeleženci v projektu ustvarili virtualno razstavo, ki si jo lahko ogledate na povezavi: https://www.emaze.com/@ALOCFWCOR/touch-matha
V projektu Inspired by Geometry so v šolskem letu 2022/23 sodelovale učenke 8. in 9. razreda, vključeni pa so bili učenci iz petih različnih držav. Učenci so odkrivali geometrijo v naravi in s tem skušali razumeti prednosti geometrije v vsakdanjem življenju, kar so podprli z uporabo digitalnih orodij in metod aktivnega učenja. Učenke so tekom projekta ustvarjale razna digitalna gradiva, na koncu pa je nastal skupni izdelek vseh udeležencev v projektu – eKnjiga, ki si jo lahko ogledate na povezavi: https://read.bookcreator.com/HKKGePXq9AMBksJv79g3YGWWjw73/8d8q5MmHRjerR_RcyDi61g/gdDgvadeSSuKCbszqBxssA-right
TEDEN MOBILNOSTI - 18. 9. do 26. 9. 2023
Cilj aktivnosti projekta Trajnostna mobilnost, je sprememba potovalnih navad osnovnošolcev, učiteljev in njihovih staršev, v smeri trajnostne mobilnosti, zmanjšanje motoriziranega prometa v okolici šole, zmanjševanje okoljskih obremenitev, spodbujanje gibanja otrok, krepitev zdravja, povečanje prihodkov v šolo peš, s kolesi, s kolesi. skiroji, oz. izbrati okolju prijazne načine potovanja.
Na šoli bodo ta teden potekale številne dejavnosti v likovnih, literarnih in digitalnih oblikah, vsekakor pa bodo ustvarjalne, s ciljem ohraniti naše okolje čisto in prijetno za bivanje.
Koordinatorica EKOšole Romana Lazar
Page 3 of 4