OŠ Radenci
  • Napovednik
  • Novice
  • Mednarodno sodelovanje
    • E-TWINNING
    • WORLD IN CLASSROOM
    • TUJI ŠTUDENTI PRI NAS
    • ABCWELLBEING
  • Projekti
    • Dejavnosti
    • Dvig digitalne kompetentnosti
  • Urniki
  • Skrb za zdravje
    • COVID-19

O šoli

  • OŠ KAJETANA KOVIČA RADENCI
  • Vizitka
  • Zgodovina šole
  • Publikacija
  • Informacije za posameznike

Dokumenti

  • Šolski dokumenti

Delo na daljavo

  • Spletne učilnice

Za starše

  • Sodelovanje s starši
  • Obvestila
  • Vloge
  • Svet staršev
  • Šolski sklad

Galerija

  • Galerija

Svetovalna služba

  • Vseživljenska karierna orientacija
  • Vpis v osnovno šolo
  • Učenci s posebnimi potrebami
  • Nadarjeni učenci
  • Pomoč otrokom v stiski

Prehrana

  • Prehrana
  • Jedilnik
  • Cenik
  • Šolska shema
  • Podari malico

Knjižnica

  • Aktualno
  • Učbeniški sklad
  • Knjižnični red
  • Bralna značka

Spletno glasilo

  • Spletno glasilo

Prijava

  • Forgot your password?
  • Forgot your username?

Arhiv

  • Šolsko leto 21/22
  • Šolsko leto 20/21
  • Šolsko leto 19/20
  • Šolsko leto 18/19
  • Šolsko leto 17/18
  • Šolsko leto 16/17
  • Šolsko leto 15/16
  • Šolsko leto 14/15
  • Šolsko leto 13/14

ODKRIVANJE IN DELO Z NADARJENIMI UČENCI V OSNOVNI ŠOLI

V zadnjem desetletju je družba vse bolj zainteresirana za nadarjene ljudi, kajti nadarjeni so temeljni pogoj hitrejšega  razvoja družbe, pa tudi za vsakega posameznika je pomembno, da do največje mere razvija svoje zmožnosti.

Na podlagi tega je tudi naša šolska zakonodaja sprejela Koncept: Odkrivanja in delo z nadarjenimi učenci v devetletni OŠ, ki določa, kako poteka odkrivanje nadarjenih učencev in delo z njimi.

NEKAJ ZNAČILNOSTI NADARJENIH UČENCEV

Učenci, ki so nadarjeni, se od drugih učencev razlikujejo v številnih osebnostnih lastnostih, ki so pri nadarjenih mnogo bolj izražene in jih pri drugih učencih ne zasledimo. Osebnostne lastnosti, ki jih najdemo v skupini nadarjenih, se nanašajo na različna področja. Najbolj tipične lastnosti nadarjenih so naslednje: imajo razvito logično mišljenje (analiza, abstrahiranje, posploševanje, sposobnost sklepanja), nenavadno domišljijo, natančnost opazovanja, dober spomin, so visoko učno uspešni, imajo bogato besedišče, razvite imajo motorične spretnosti in so vzdržljivi, spretni so v eni od umetniških dejavnosti (glasba, ples, risanje, dramatizacija itd.), imajo visoke aspiracije in razvito potrebo po doseganju odličnosti, so radovedni, imajo raznolike in močno izražene interese, so vztrajni pri reševanju nalog in visoko storilnostno motivirani, za njih je značilna neodvisnost in samostojnost ter sposobnost vodenja in vplivanja na druge…

To so le nekatere izmed lastnosti, s pomočjo katerih lahko odkrijemo nadarjene učence. Čim bolj dosledno so posamezne lastnosti izražene, tem bolj je verjetno, da je učenec nadarjen.

 

ODKRIVANJE NADARJENIH UČENCEV

Odkrivanje nadarjenih učencev je strokovno zahtevno opravilo. Poteka v treh stopnjah. 

1. Evidentiranje
Prva stopnja je evidentiranje učencev, ki bi lahko bili nadarjeni. Ta poteka na osnovi različnih kriterijev brez testiranj ali uporabe posebnih ocenjevalnih pripomočkov:

  • učni uspeh: učenec dosledno izkazuje odličen uspeh,
  • dosežki: izjemni dosežki pri likovni, glasbeni, tehnični, športni vzgoji in drugih dejavnostih,
  • učiteljevo mnenje, ki si ga je o učencu oblikoval med vzgojno-izobraževalnim procesom,
  • tekmovanja: udeležba in dobri rezultati na regijskih in državnih tekmovanjih,
  • hobiji: trajnejše aktivnosti, za katere ima učenec močan interes in v katerih dosega nadpovprečne rezultate,
  • mnenje šolske svetovalne službe.

2. Identifikacija
Druga stopnja je identifikacija nadarjenih učencev, ki zajema poglobljeno in podrobnejšo obravnavo evidentiranih učencev in vključuje merila:

  • ocena učiteljev (ocenjevalne lestvice nadarjenosti),
  • test sposobnosti (Ravenove progresivne matrice),
  • test ustvarjalnosti (Torrancev test ustvarjalnosti).

Kot nadarjeni so identificirani tisti učenci, ki so vsaj na enem od kriterijev dosegli rezultat, ki sodi med 10 odstotkov najboljših.
Testa sposobnosti in ustvarjalnosti izvede ter ovrednoti psiholog.
Ugotovitev, da je učenec nadarjen, se sprejme na sestanku razrednega učiteljskega zbora. 

3. Seznanitev staršev in pridobitev njihovega mnenje 
To je zadnja stopnja odkrivanja nadarjenih, ko svetovalna služba skupaj z razrednikom seznani starše, da je bil njihov otrok spoznan za nadarjenega, in pridobi njihovo mnenje o otrokovi nadarjenosti. 

INDIVIDUALIZIRANI PROGRAM

Za nadarjene učence se pripravi individualizirani program dela, pri načrtovanju katerega aktivno sodelujejo tudi učenec in njegovi starši ter po potrebi tudi zunanji sodelavci. V programu se opredelijo cilji ter oblike in metode dela z nadarjenim učencem.
Pri načrtovanju IP sodelujejo vsi učitelji oddelčnega učiteljskega zbora. Načrtovanje IP vodi razrednik. 

DELO Z NADARJENIMI UČENCI                

Oblike in dejavnosti:

  • individualne zadolžitve učencev
  • individualiziran pouk
  • oblike skupinskega dela
  • posebne domače zadolžitve
  • dnevi dejavnosti
  • projektno delo
  • tabori
  • izbirni predmeti
  • interesne dejavnosti
  • dodatni pouk
  • diferenciacija
  • seminarske in raziskovalne naloge
  • športne in kulturne dejavnosti
  • obogatitveni program
  • priprave na udeležbo na tekmovanjih
  • osebno svetovanje učencem in staršem
  • svetovanje nadarjenim pri izbiri poklica

Koncept Odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli (1999), Ljubljana, Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport,

Logo Dvig digitalne kompetence   logotip ZRSS barvni   Arnes logotip
Logo MIZS slo       Logo EKP socialni sklad SLO slogan

 

Naša šola je vključena v projekt:

Dvig digitalne kompetentnosti

DAN VARNE RABE INTERNETA 2023

safesi2023

Spletni seminar za starše o pornografiji na spletu in njenem vplivu na otroke in mladostnike v četrtek, 23. februarja, ob 18. uri! Prijava na seminar >>

Več o dogodku najdete na spletni strani projekta.

 Arnes2020 500px

sio 2020 Arnes 877

 

banner kvadrat

TOM ® potuje, otroke obiskuje – 17. maj 2022

V akciji sodeluje tudi naša šola

Povezava na video nagovor

− Z akcijo bi vam radi sporočili, da nobena težava ni prevelika ali premajhna za pogovor. V ta namen TOM nahrbtnik potuje po Sloveniji in obiskuje osnovne šole. TOM nahrbtnik vas bo opomnil, da lahko anonimno in brezplačno kontaktirate TOM vsakič, ko imate vprašanje ali potrebujejo pogovor. Na naši šoli bo gostoval 7 dni.
− Zaključek akcije je 20. 11. 2022 na rojstni dan TOM telefona®

SLOfit

slofit logo

www.slofit.org

Facebook profil

 

iuo katja

 oblak365

Oblak 365 povezuje Office 365 in ArnesAAI v popolno rešitev. Omogoča enostaven dostop do storitev za učence, učitelje in druge uporabnike v vključenih izobraževalnih organizacijah in poenostavlja upravljanje z dostopi.

Office 365 so storitve in orodja, ki omogočajo sodelovanje in komunikacijo med vsemi udeleženci v izobraževanju. Zagotavljajo varno mobilno delo na različnih napravah, učencem pa pod določenimi pogoji tudi brezplačen dostop do programske opreme Office.

Projekt POGUM

POGUM

ESS MIZS prosojni

ZRSS barvni lezeci prosojni

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada. Skupna višina sredstev, namenjenih za izvedbo projekta, znaša 3.299.864,57 EUR.

Copyright © 2023 OŠ Radenci. All Rights Reserved.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.

We have 178 guests and no members online