OŠ Radenci
  • Napovednik
  • Novice
  • ERASMUS+ Projects
    • Contact information
    • ERASMUS+ KA122
    • E-TWINNING
    • WORLD IN CLASSROOM
    • TUJI ŠTUDENTI PRI NAS
    • ABCWELLBEING
  • Projekti
    • Inovativna pedagogika 5.0
    • Projekt KO-DI-RAM
    • Dejavnosti
    • Dvig digitalne kompetentnosti
  • Terminski plan
  • Skrb za zdravje
    • COVID-19

O šoli

  • OŠ KAJETANA KOVIČA RADENCI
  • Vizitka in kontakti
  • Zgodovina šole

Dokumenti

  • Šolski dokumenti
  • Informacije za posameznike
  • Izjava o dostopnosti

Delo na daljavo

  • Spletne učilnice

Za starše

  • Sodelovanje s starši
  • Obvestila
  • Vloge
  • Svet staršev
  • Šolski sklad

Galerija

  • Galerija

Svetovalna služba

  • Vseživljenjska karierna orientacija
  • Vpis v osnovno šolo
  • Učenci s posebnimi potrebami
  • Nadarjeni učenci
  • Pomoč otrokom v stiski

Prehrana

  • Prehrana
  • Jedilnik
  • Cenik
  • Šolska shema
  • Podari malico

Knjižnica

  • Novice
  • Izposoja
  • Domače branje
  • Bralna značka
  • Učbeniški sklad
  • Knjižnični red
  • Rastem s knjigo
  • KIZ - Knjižnična informacijska znanja

Spletno glasilo

  • Spletno glasilo

Prijava

  • Forgot your password?
  • Forgot your username?

Arhiv

  • Šolsko leto 23/24
  • Šolsko leto 22/23
  • Šolsko leto 21/22
  • Šolsko leto 20/21
  • Šolsko leto 19/20
  • Šolsko leto 18/19
  • Šolsko leto 17/18
  • Šolsko leto 16/17
  • Šolsko leto 15/16
  • Šolsko leto 14/15
  • Šolsko leto 13/14

ODKRIVANJE IN DELO Z NADARJENIMI UČENCI V OSNOVNI ŠOLI

V zadnjem desetletju je družba vse bolj zainteresirana za nadarjene ljudi, kajti nadarjeni so temeljni pogoj hitrejšega  razvoja družbe, pa tudi za vsakega posameznika je pomembno, da do največje mere razvija svoje zmožnosti.

Na podlagi tega je tudi naša šolska zakonodaja sprejela Koncept: Odkrivanja in delo z nadarjenimi učenci v devetletni OŠ, ki določa, kako poteka odkrivanje nadarjenih učencev in delo z njimi.

NEKAJ ZNAČILNOSTI NADARJENIH UČENCEV

Učenci, ki so nadarjeni, se od drugih učencev razlikujejo v številnih osebnostnih lastnostih, ki so pri nadarjenih mnogo bolj izražene in jih pri drugih učencih ne zasledimo. Osebnostne lastnosti, ki jih najdemo v skupini nadarjenih, se nanašajo na različna področja. Najbolj tipične lastnosti nadarjenih so naslednje: imajo razvito logično mišljenje (analiza, abstrahiranje, posploševanje, sposobnost sklepanja), nenavadno domišljijo, natančnost opazovanja, dober spomin, so visoko učno uspešni, imajo bogato besedišče, razvite imajo motorične spretnosti in so vzdržljivi, spretni so v eni od umetniških dejavnosti (glasba, ples, risanje, dramatizacija itd.), imajo visoke aspiracije in razvito potrebo po doseganju odličnosti, so radovedni, imajo raznolike in močno izražene interese, so vztrajni pri reševanju nalog in visoko storilnostno motivirani, za njih je značilna neodvisnost in samostojnost ter sposobnost vodenja in vplivanja na druge…

To so le nekatere izmed lastnosti, s pomočjo katerih lahko odkrijemo nadarjene učence. Čim bolj dosledno so posamezne lastnosti izražene, tem bolj je verjetno, da je učenec nadarjen.

 

ODKRIVANJE NADARJENIH UČENCEV

Odkrivanje nadarjenih učencev je strokovno zahtevno opravilo. Poteka v treh stopnjah. 

1. Evidentiranje
Prva stopnja je evidentiranje učencev, ki bi lahko bili nadarjeni. Ta poteka na osnovi različnih kriterijev brez testiranj ali uporabe posebnih ocenjevalnih pripomočkov:

  • učni uspeh: učenec dosledno izkazuje odličen uspeh,
  • dosežki: izjemni dosežki pri likovni, glasbeni, tehnični, športni vzgoji in drugih dejavnostih,
  • učiteljevo mnenje, ki si ga je o učencu oblikoval med vzgojno-izobraževalnim procesom,
  • tekmovanja: udeležba in dobri rezultati na regijskih in državnih tekmovanjih,
  • hobiji: trajnejše aktivnosti, za katere ima učenec močan interes in v katerih dosega nadpovprečne rezultate,
  • mnenje šolske svetovalne službe.

2. Identifikacija
Druga stopnja je identifikacija nadarjenih učencev, ki zajema poglobljeno in podrobnejšo obravnavo evidentiranih učencev in vključuje merila:

  • ocena učiteljev (ocenjevalne lestvice nadarjenosti),
  • test sposobnosti (Ravenove progresivne matrice),
  • test ustvarjalnosti (Torrancev test ustvarjalnosti).

Kot nadarjeni so identificirani tisti učenci, ki so vsaj na enem od kriterijev dosegli rezultat, ki sodi med 10 odstotkov najboljših.
Testa sposobnosti in ustvarjalnosti izvede ter ovrednoti psiholog.
Ugotovitev, da je učenec nadarjen, se sprejme na sestanku razrednega učiteljskega zbora. 

3. Seznanitev staršev in pridobitev njihovega mnenje 
To je zadnja stopnja odkrivanja nadarjenih, ko svetovalna služba skupaj z razrednikom seznani starše, da je bil njihov otrok spoznan za nadarjenega, in pridobi njihovo mnenje o otrokovi nadarjenosti. 

INDIVIDUALIZIRANI NAČRT VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNEGA DELA (INDEP)

Za nadarjene učence se pripravi individualizirani program dela, pri načrtovanju katerega aktivno sodelujejo tudi učenec in njegovi starši ter po potrebi tudi zunanji sodelavci. V programu se opredelijo cilji ter oblike in metode dela z nadarjenim učencem.
Pri načrtovanju INDEP sodelujejo vsi učitelji oddelčnega učiteljskega zbora. Načrtovanje INDEP vodi razrednik. 

DELO Z NADARJENIMI UČENCI                

Oblike in dejavnosti:

  • individualne zadolžitve učencev
  • individualiziran pouk
  • oblike skupinskega dela
  • posebne domače zadolžitve
  • dnevi dejavnosti
  • projektno delo
  • tabori
  • izbirni predmeti
  • interesne dejavnosti
  • dodatni pouk
  • diferenciacija
  • seminarske in raziskovalne naloge
  • športne in kulturne dejavnosti
  • obogatitveni program
  • priprave na udeležbo na tekmovanjih
  • osebno svetovanje učencem in staršem
  • svetovanje nadarjenim pri izbiri poklica

Koncept Odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli (1999), Ljubljana, Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport,

erasmus plus

RAP1

DAN VARNE RABE INTERNETA 2024

sid 2025

  SAFE.SI paket aktivnosti

Logo IP5 5 0

logos

logo KO DI RAM lezeci barvni 1536x472

SLOfit

slofit logo

www.slofit.org

Facebook profil

Viri opore za odraščajoče otroke in mladostnike

letodz

DAN VARNE RABE INTERNETA 2024

1706739458SID2024BROKA transparentnoozadje

  SAFE.SI paket aktivnosti

 Arnes2020 500px

sio 2020 Arnes 877

 

 oblak365Oblak 365 povezuje Office 365 in ArnesAAI v popolno rešitev. Omogoča enostaven dostop do storitev za učence, učitelje in druge uporabnike v vključenih izobraževalnih organizacijah in poenostavlja upravljanje z dostopi.

Arnes AAI logo

UPORABNIŠKE NASTAVITVE, POZABLJENO GESLO

Elektronska pošta
SPREMEMBA GESLA

banner kvadrat

Copyright © 2025 OŠ Radenci. All Rights Reserved.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.

We have 6884 guests and no members online