OŠ KAJETANA KOVIČA RADENCI
DELAVNICE OB TEDNU RDEČEGA KRIŽA
V sredo, 8. maja, se je na svetovni dan Rdečega križa začel teden Rdečega križa na temo »Ohranjajmo humanost živo.« V okviru podaljšanega bivanja smo se učitelji z učenci od 1. do 5. razreda pogovarjali o pomenu in nalogah Rdečega križa, v četrtek, 9. maja, pa smo izvedli delavnice. Delavnice so bile sestavljene iz štirih postaj (dve bralni postaji in dve aktivni postaji). Pri izvedbi delavnic so pomagali tudi učenci, ki so obiskovali interesno dejavnost Rdeči križ.
UČITELJI OPB
CANKARJEVO TEKMOVANJE (»Vidni in nevidni svetovi«)
V mesecu aprilu se je končalo še tekmovanje iz materinščine za Cankarjevo priznanje za učence od 1. do 7. razreda. Za učence 8. in 9. razreda so vse stopnje tekmovanja potekale že prej.
Na regijsko tekmovanje se je letos uvrstila osmošolka Sara Jurjovič Grobelnik in dosegla odlično 2. mesto med vsemi osmošolci v Pomurju, se tako uvrstila med najboljše tekmovalce v regiji in prejela srebrno priznanje. Svoje odlično znanje, literarno ustvarjalnost, visoko zmožnost kritičnega branja književnosti in pisanja razlagalnega spisa je dokazala še na državnem tekmovanju, kjer je prejela srebrno Cankarjevo priznanje.
Iskrene čestitke za odličen uspeh!
Mentorica: Mojca Karnet
TEKMOVANJE IZ ZNANJA MATEMATIKE
V mesecu aprilu se je končalo že tradicionalno tekmovanje osnovnošolcev v znanju matematike za Vegova priznanja.
Po uspešnem reševanju nalog na šolskem tekmovanju so se Sara Geder (6.b), Samo Antolič (6.b) in Franc Jožef Pelc Čeh (8.b) uvrstili na regijsko tekmovanje.
Na regijskem tekmovanju se je odlično odrezala Sara Geder, ki je edina izmed šestošolcev v regiji dosegla vse možne točke. Po uspehu na regijskem tekmovanju je Sara izkazala svojo izjemno matematično nadarjenost še na državnem tekmovanju, kjer je osvojila zlato Vegovo priznanje.
Iskrene čestitke za izjemen uspeh!
DELAVNICE »ZNANJE NAS POVEZUJE«
4. in 25. aprila 2024 smo izvedli delavnice »Znanje nas povezuje«. Najprej smo sodelovali v Radencih, nato pa še na Negovi. Preko različnih aktivnosti smo širili svoje znanje in ga nadgrajevali (raziskovali smo načine za izboljšanje spomina, urili domišljijo, krepili ustvarjalnost in timsko sodelovanje). Krepili smo socialne veščine v novem okolju, z novimi učitelji/izvajalci delavnic in učenci. V vedoželjnih delavnicah so sodelovali učenci OŠ Kajetana Koviča Radenci in učenci OŠ dr. Antona Trstenjaka Negova ter učiteljice: Gabrijela Žerjal, Katja Glazer Leskovšek in Urška Pliberšek. Naše sodelovanje se je izkazalo za zelo uspešno, zato ga bomo nadaljevali.
VESELA ŠOLA
Učenec Samuel Prša, iz 4. a-razreda je odlično tekmoval najprej na šolskem tekmovanju iz Vesele šole, nato pa se je 10. aprila 2024 odlično spopadel s še tršimi orehi znanja na državnem tekmovanju iz Vesele šole, ki je potekalo na OŠ Tišina za pomursko regijo. Za odlično znanje na svojem prvem državnem tekmovanju je osvojil srebrno priznanje.
Med 241 tekmovalci v svoji starostni kategoriji je izkazal veliko znanja ter osvojil 38. mesto na nivoju države.
Iskrene čestitke za izjemen uspeh.
Mentorica: Gabrijela Žerjal
SVETOVNI DAN KNJIGE: SLAVIMO MOČ BESED IN BRANJA
Vsako leto 23. aprila po vsem svetu praznujemo svetovni dan knjige, priložnost, ki združuje ljubitelje knjig, bralce, pisatelje in vse, ki cenijo moč pisane besede. Ta poseben dan praznujemo v čast knjigam, branju ter spodbujanju kulture in znanja, ki jih knjige prinašajo v naše življenje.
Datum 23. april ni izbran naključno. Prav na ta dan sta umrla dva velika literarna mojstra: Miguel de Cervantes in William Shakespeare. Njuno zapuščino in prispevek k svetovni literaturi praznujemo vsako leto, obenem pa se ta dan spominjamo tudi mnogih drugih pisateljev, ki so s svojimi deli obogatili literarno krajino sveta.
Svetovni dan knjige je priložnost za razmislek o pomembnosti branja v našem življenju. Knjige nas ne le zabavajo in poučujejo, ampak tudi spodbujajo k razmišljanju, raziskovanju in empatiji. Branje nam omogoča, da se potopimo v svetove, ki so nam sicer nedostopni, da razumemo drugačne perspektive in se poglobimo v različne tematike. Poleg tega branje krepi naš besedni zaklad, izboljšuje naše jezikovne spretnosti ter spodbuja kritično razmišljanje.
Ampak Svetovni dan knjige ni samo dan za slavje literature. Je tudi priložnost za ozaveščanje o pomembnosti dostopa do knjig za vse ljudi, ne glede na njihovo geografsko, socialno ali ekonomsko ozadje. Še vedno obstajajo kraji, kjer je dostop do knjig omejen ali celo onemogočen. Zato se ob tem dnevu spomnimo tudi na potrebo po zagotavljanju enakih možnosti za vse ljudi, da lahko dostopajo do knjig in se razvijajo skozi branje.
Svetovni dan knjige je torej več kot le praznovanje literature. Je priložnost, da se zavedamo moči besed in branja ter se zavzemamo za dostop do znanja in kulture za vse. In naj bo vsak dan svetovni dan knjige, ko se prepustimo čarom knjig in si prizadevamo za bolj pismeno in osveščeno družbo.
Vabim vas, da se danes prepustite čarom knjig in se skupaj tega praznika! Morda se boste danes odločili za novo pustolovščino med stranmi knjige in odkrili nekaj popolnoma novega, kajti knjige so resnično nekaj posebnega.
Srečno branje in vesel svetovni dan knjige!
Petra Cipot, knjižničarka
SVETOVNI DAN ZEMLJE – EKO DAN
Kot vsako leto smo tudi letos, 22. aprila, na šoli organizirali številne delavnice, s katerimi smo učencem predstavili, da je planet, na katerem živimo, ranljiv in da moramo z njim ravnati spoštljivo in premišljeno. Najprej smo se pogovarjali o tem, s čim najbolj onesnažujemo naš planet, nato pa o tem, kaj lahko storimo, da bomo ohranjali čistost okolja in s tem biotsko pestrost. Vsak razred je napisal »misel za boljši svet«. Ta misel je ob zaključku dneva, na »Podnebnem teku«, skupaj s štafetno palico potovala od razreda do razreda. Na koncu smo te misli združili v poslanico naše šole planetu Zemlji. Na delavnicah smo iz odpadnega materiala in embalaže ustvarjali uporabne izdelke, pekli smo kruh, izdelovali eko pralni prašek, sadili in sejali ter še veliko več.
DAN DEJAVNOSTI ob DNEVU ZEMLJE
22. 4. 2024 smo imeli v 8. b oddelku dan dejavnosti z naslovom: Planet proti plastiki.
Prvo uro smo preživeli tako, da smo razmišljali o tem, kaj lahko naredimo, da zmanjšamo plastični odpad, kaj že delamo, da zmanjšamo plastični odpad in zakaj je sploh pomembno, da zmanjšamo plastični odpad. Učenci smo prišli do zanimivih idej, vendar je bila ena ideja vsem skupna: doma sami naredimo izdelke, ki jih lahko in tako zmanjšamo plastični odpad, saj je večina izdelkov, ki jih kupimo v trgovini ovita v plastiko.
Povezan s tem je bil tudi drugi del našega dneva dejavnosti, na katerem smo se naučili kako speči kruh in kako narediti različne namaze. Spekli smo pletenico, žemljice, mešani in rženi kruh ter »flatbread«. Iz nadvse zdravih sestavin pa je nastal bučni namaz, domača Nutella, lečin tatarec, namaz s fižolom in feta sirom ter skutni namaz z zelišči. Ob koncu dneva dejavnosti smo se učenci še pogostili z vsem kar smo pripravili. Hrana je bila še slajša, ker smo jo pripravili sami.
Zapisala: Sara Jurjovič Grobelnik, 8. b
BODI HEROJ. REŠUJ ŽIVLJENJA.
19. aprila je na osnovni šoli Gornja Radgona potekalo regijsko tekmovanje iz Rdečega križa natančneje iz prve pomoči s sloganom »BODI HEROJ. REŠUJ ŽIVLJENJA.« Sedem učencev iz 8. razreda, ki so obiskovali interesno dejavnost Rdeči križ, se je preizkusilo v teoretičnem in praktičnem preizkusu iz prve pomoči. Učenci so dokazali, da je lahko vsak heroj in reši življenje, če ima znanje, željo, iznajdljivost in vztrajnost.
Kot mentorica sem ponosna na vsakega posameznika, da je pokazal pogum, željo in znanje.
Mentorica Nuša Flisar
OBISK 33. MEDNARODNEGA SEJMA MEGRA
V sklopu karierne orientacije smo se z učenci 7. in 8. razredov v petek, 19. 4. 2024, v sodelovanju s Pomursko gospodarsko zbornico, Območno obrtno-podjetniško zbornico Murska Sobota in Zavodom RS za zaposlovanje, udeležili 33. mednarodnega sejma graditeljstva MEGRA v Gornji Radgoni. Učenci so imeli priložnost spoznati in preizkusiti se iz različnih področij graditeljstva, kot so: cestna in železniška infrastruktura, zagotavljanje trajnostne infrastrukture, energetska sanacija stavb, trajnostna gradnja, sodobna gradbena in komunalna mehanizacija, klimatske spremembe in obnovljivi viri energije. Predstavljena so jim bila obrtniška in instalacijska dela, v katerih so se lahko konkretni preizkusili. Upamo, da jim bo tovrstna izkušnja pomagala pri odločitvi o njihovem nadaljnjem izobraževanju ter karierni poti.
OBISK KNJIŽEVNICE NATAŠE KONC LORENZUTTI NA OŠ KAJETANA KOVIČA RADENCI (»V kakšno drevo boš zrastel ti?«)
V sredo, 17. 4. 2024, je bil na naši šoli poseben dan, saj nas je ob zaključku Bralne značke (v sodelovanju z Javnim zavodom Knjižnico Gornja Radgona) obiskala pisateljica in gledališka igralka Nataša Konc Lorenzutti, ki je ena izmed najbolj priljubljenih sodobnih slovenskih mladinskih pisateljic. Piše za otroke in mlade, pa tudi za odrasle.
Njena književna dela odlikujejo izvirnost, duhovitost in jezikovna domiselnost, zato so pogosto nagrajena in nominirana za vidne literarne nagrade ali prejmejo znak Zlata hruška – za najbolj kakovostne otroške in mladinske knjige. Prav tako se je s svojim literarnim delom uvrstila na častno listo mednarodne zveze za mladinsko književnost IBBY. Med drugim so učenci 4. in 5. razreda v letošnjem šol. letu brali njeno knjigo Kakšno drevo zraste iz mačka za Cankarjevo tekmovanje, v preteklih letih pa smo za Cankarjevo tekmovanje v 8. in 9. razredu prebirali dva njena mladinska romana (Avtobus ob treh in Gremo mi v tri krasne).
Na šoli sta potekala dva kulturna dogodka z naslovom »V kakšno drevo boš zrastel ti?«: nastop za mlajše učence od 1. do 5. razreda in nastop za starejše učence od 6. do 9. razreda. Na obeh nastopih so učenci uživali v njenem deklamiranju in pripovedovanju zgodb ter tudi v pripovedi oz. pogovoru o njenih bogatih življenjskih izkušnjah, saj je opravljala kar tri poklice (bila je profesionalna gledališka igralka, profesorica in samozaposlena v kulturi).
Ob tem dogodku smo na hodnikih in v avli šole pripravili bogato razstavo (po)ustvarjalnih izdelkov učencev od 1. do 9. razreda, ki so nastali ob prebiranju njenih literarnih del.
V nekem intervjuju je Nataša Konc Lorenzutti dejala: »Zgodba zmore otroka opremiti z vrlinami, ogromno moč ima, vendar ne deluje sama od sebe. Verjamem, da pametni starši otrokom še vedno berejo in jih vzgajajo za branje."
Mojca Karnet, vodja bralnih delavnic in projekta Bralna pismenost
RASTEM S KNJIGO IN OBISK MUZEJA ŠPITAL
Z učenci 7. razreda smo se v ponedeljek, 15. 4. 2024, odpravili v Gornjo Radgono, kjer smo najprej v okviru projekta Rastem s knjigo obiskali knjižnico. Učenci so dobili v dar knjigo I. Adrojna Modri otok in opravili zanimive delavnice. Nato smo se odpravili v muzej Špital, kjer smo si ogledali muzejsko zbirko in alejo velikih. Ob obeh ogledih smo uživali, spoznali življenje ob Muri nekoč in se naučili veliko novega.
(Vir fotografij: https://www.kultprotur.si/)
BRALNE DELAVNICE
V podaljšanem bivanju smo v četrtek, 11. 4. 2024, v pričakovanju obiska primorske književnice Nataše Konc Lorenzutti pripravili in izvedli bralno-ustvarjalne delavnice. Učenci so spoznali življenje in delo pisateljice, se podrobneje seznanili z njenimi mladinskimi literarnimi deli in bili pri tem nadvse ustvarjalni. Pri vseh delavnicah so zavzeto sodelovale tudi starejše učenke (iz 6. in 7. razreda), ki so z mlajšimi učenci izvedle skupinsko branje in pogovor o prebranem, čemur je sledilo raznovrstno (po)ustvarjalno delo. Mlajši učenci so bili izredno veseli starejših bralk in skupnega ustvarjanja z njimi. S tem dogodkom smo obeležili mesec knjige ter krepili bralno pismenost, medvrstniško branje in nasploh veselje do branja med učenci. Pisateljica Nataša Konc Lorenzutti je bila na dan obiska na naši šoli nad izdelki učencev vidno navdušena.
Učitelji OPB
Page 2 of 6